Allt är Annas fel...

Började dagen tidigt med dugga i makroteori. Måste erkänna att jag var ganska nervös innan, kände att jag inte alls pluggat så mycket som jag borde ha gjort. Satte mig oroligt på första bästa plats i skrivsalen och försökte ignorera fjärilarna i magen. Herre gud - jag oroade mig helt i onödan. Fem minuter och sedan var den duggan avklarad. Makroteori släng dig i väggen!

Nöjd med att duggan inte ställde till med några som helst bekymmer gav jag mig iväg till Farmor på sjukhuset. Hon blir sakta men säkert lite bättre och det är skönt att se. Vi hade en riktigt trevlig pratstund tills det kom två sjuksköterskor och indirekt slängde ut mig. Men jag kan väl inte direkt klandra dem, besökstiden börjar ju inte förrän klockan tre och jag var där innan elva.

På väg in till stan igen kände jag att jag ville ha sällskap så jag ringde Anna och lurade in henne för lunch i Kungshallarna. En smarrig måltid senare gick vi runt i lite affärer och det var då som Anna slog till - i dubbel bemärkelse. Fick för mig att prova ett par jeans från Koola Anna och så fort de var på så var det en sann förälskelse. Och med lite övertygelse från Anna så var de snabbt i en påse på väg hem till mig. Så tack Anna - ännu ett par jeans var precis vad jag behövde. Men jag tror de kommer bli ett par favoriter så egentligen är jag nöjd. Efter det åt vi världens godaste glass från Montis - min och Annas stora passion.

Kvällen har ägnats åt träning, vilket var riktigt roligt. Det var ett bra tag sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback