Sagan om ringen

I London inhandlade pojkvännen Sagan om ringen boxen med alla tre förlängda filmerna. I söndags såg vi den första i triologin. Det var längesedan jag såg dem, men jag tyckte än en gång att filmen var oerhört bra. Miljön är underbar, skådespelarna duktiga, handlingen är underhållande och nazgülerna läskiga. Filmen har allt!

Igår efter jobbet dukade vi upp med mat och kröp upp i soffan och såg fortsättningen, Sagan om de två tornen. Många tycker att den är sämre än de övriga men jag håller inte med. Visst, det blir lite som en lång väntan men slaget vid Helm's deep är värt att vänta på tycker jag. Legolas är så himla bra! I helgen blir det förhoppningsvis till att se den tredje avslutande filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback