Dan före dan före dan före doppardan…

Firandet av Mian igår blev mysigt. Vi hamnade på Pontus, drack några drinkar och pratade om allt och ingenting. Precis lagom med andra ord eftersom att de flesta skulle upp tidigt imorse och så även jag. Har haft räkneövning, vilket var det sista i skolan innan jul så nu kan man säga att jag har jullov även om jag nog måste plugga en del ändå. Sitter nu på jobbet och i eftermiddag blir det en liten julfika med Linda och Linda. Sedan blir hem och busa med systerdotter Sandra, ska vara barnvakt åt henne imorgon och därför ska hon även sova över ikväll.

Och hur går det för övrigt med julkänslorna? För min del har det faktiskt lossnat rätt bra, även om det inte känns som att det bara är tre dagar kvar till julafton. Gör mitt bästa för att komma i julstämning, äter lussebullar, lyssnar på Absolute Christmas, handlar julklappar och förhoppningsvis står granen klädd ikväll när jag kommer hem. När den har kommit upp brukar jag garanterat känna julen komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback