Stockholm City

Eftersom att jag ite har någon lust att plugga så tänkte jag åtminstonde vara lite duktig och plocka lite i mitt rum. Och det var då jag upptäckte en sak. Jag lider av City-sjukan. Varje dag när jag ska till universitetet (eller någon annanstans) tar jag en Stockholm City. Sedan lägger jag den i väskan eller kanske kanske så bläddrar jag lite i den och löser sudokun. Men även om jag faktiskt läser den så när jag är klar hamnar den i väskan igen och när jag kommer hem så packar jag upp den därifrån och på något vis så hamnar den på mitt skrivbord, på golvet bredvid sängen eller någon annanstans i mitt rum. Och där blir dem liggandes tills jag får för mig att städa (eller mamma tvingar mig.) Jag lider av StockholmCity-sjukan, det är som att tidningen förföljer mig och jag vet inte hur jag ska ta mig ur denna epidemi. Hjälp!

Men tack City för att du även förgyller min skolväg och extremt tråkiga föreläsningar med nyheter och sudoku, jag är mycket tacksam. Och nu är mitt rum rensat från City och annat skräp för tillfället så tyvärr har jag längre ingen bra anledning att inte kasta mig över kurslitteraturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback