Tillbaka till verkligheten

När man är bortrest så tänker man inte på att livet här hemma fortsätter som vanligt medan man själv är iväg och roar sig. Trots att jag och mina tjejer bara var borta i fyra dagar hann det hända massa saker i min omgivning.

En annan sak som är hopplös när man är borta är att man (iallafall jag) stänger av hela nyhetsvärlden. Jag kom hem och kände mig helt lost, hade inte en aning om vad som pågått ute i världen de senaste dagarna. Det kunde i princip ha startat ett tredje världskrig utan att jag hade märkt det. Men det är också det som är lite utav charmen med att vara på semester, man behöver inte bry sig för tillfället. Det är okej att inte läsa tidningen och att bara passa på att njuta av ledigheten och ägna sig åt roliga saker. För vem vill tänka på krig, svält och våld när man kan stå i skidbacken och njuta av sol eller sitta på after ski och njuta av en kall cider?! Inte jag iallafall!

Men nu (sedan i måndags, men det tar lite tid att ställa om) är jag hemma igen vilket betyder vardag något som inte är allt för lockande måste jag erkänna. Föreläsning igår, jobb idag, föreläsning imorrn. Men det är så livet är och jag gillar det med, bara man får en paus ibland. Och framför allt lite vardagslyx då och då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback