Vinter-OS

Som den sportnörd jag är så tycker jag att det är ofattbart roligt med stora evenemang som OS. Det finns hela tiden något att titta på och jag riktigt glädjs åt idrottsstjärnornas framgångar. Att Damkronorna igår besegrade USA och därmed lyckades ta sig till OS-final är oerhört roligt. Och förhoppningsvis så är Sveriges framgångar i OS långt i från över än. Jag håller tummarna för Anja i eftermiddag som jag tyvärr inte kommeer kunna titta på då jag själv kommer att befinna mig på väg till egen match vid den tiden. Heja Sverige!

Tyvärr är det som alltid när det är dags för sport någon (några) som svartmålar sporten med doping. Jag säger bara en sak: Stäng av dem som upptäcks dopade för livstid. De har ingenting i idrottsvärlden att göra. Hur bra kan det egentligen kännas att vinna när man vet att man inte gjort det med schysta medel?! BLÄ! Det är så himla tråkigt för varje gång det är någon oväntad som vinner så funderar man genast på om denne är dopad istället för att hylla den prestation som idrottaren har lyckats med. Så himla tråkigt men det är inte konstigt att det blir så i den värld vi lever i. Stoppa dopingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback