Helgen

Nu är helgen så gott som slut för denna gång. Tur att jag är ledig imorrn så jag kan ta igen lite av den lediga tid jag i princip gick miste om idag i och med trippen till Sundsvall. Så imorrn blir det till att träffa Anna, Carro och Nattis - mycket trevligt troligtvis! Men först blir det nog en rejäl sovmorgon då jag inte har fått sova ut på hela helgen.

Planen för i lördags var dock egentligen en lång, utvilande sömn men den gick i stöpet redan klockan nio då Bamse kände att det var dags att gå ut. Halft vaken, halft sovande stapplade jag ut och gick en promenad för att sedan hemma igen inse att det inte alls var läge att gå upp på riktigt. Kröp ner i sängen och läste tidningen och drack te. Sedan spenderade jag eftermiddagen med storasyster Linda istan. Vi åt jättegod glass och köpte lite småsaker samt två linnen. Tips! Om ni är i Gallerian måste ni äta glass från Montis, den är himmelskt god! Sedan blev det en mycket lyckad tacokväll med Anna, Mian, Carro, Nattis och Therese. Vi åt mat för säkert tio personer och fortsatte sedan med chips och film. Vi skulle se Closer men den hackade så vi gav oss istället in på den älskade serien Sex and the City. Så himla bra och så himla mysig kväll. Hur va det nu... ligger Berlin i Tyskland eller?

Inte blev det någon sovmorgon idag heller eftersom att vi hade samling redan kvart i nio i Vällingby. Detta kompenserade jag dock med att sova mig igenom en stor del av sträckan både till Sundsvall och hem igen. Hann iallafall med att se både Mitt stora feta grekiska bröllop, 13 snart 30 och lite av Forrest Gump (vilket är lite av en klassiker). Vi vann matchen med 35 poäng och det var faktiskt en välspelad match från vår sida måste jag säga. Vi spelade mer som ett lag än vad vi har gjort tidigare. Kul att känna att vi utvecklas!

Nu är jag riktigt hungrig och trött. Ska snart gå och lägga mig om jag nu kan sova med tanke på hur ont i ryggen jag har efter allt bussfarande. Men det är mödan värt när man vinner och helgen har varit väldigt bra. Har hunnit med många roliga saker, dock väldigt lite bloggande därav detta långa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback