Inte utan min mobil

På väg till bussen inser jag att jag har glömt min mobiltelefon hemma och gör en snabb överläggning i huvudet, klarar jag mig utan den under dagen? Svar: NEJ! Så det var bara att springa hem igen och hämta den och sedan sätta fart mot busshållplatsen. Väl på bussen funderar jag på hur knäppt det är. Jag ska ju bara vara borta några timmar och inte väntar jag några viktiga samtal. Ändå måste jag ha med mig telefonen, jag är ju inte riktigt säker på var jag ska träffa de andra, någon kanske ringer eller så kanske jag behöver ringa någon. Jag, Anna, Carro och Nattis hade lika gärna kunnat bestämma igår var och när vi skulle ses och på så sätt inte behövt ringa på vägen. Men eftersom att möjligheten finns så väntar vi tills att vi redan är på väg. Mobiltelefonen gör allting så himla enkelt, det går alltid att få tag på folk! Funderade lite på hur folk gjorde förut, innan mobilens tid, vad jobbigt det måste ha varit om man blev försenad eller så. Jag använder min mobil varje dag och jag kan inte minnas senast jag lämnade huset utan den.

Hade en trevlig eftermiddag i Västermalmsgallerian. Kom faktiskt hem utan påsar eftersom att H&M (där jag hittade massor med fint idag) verkar mobba mig och vägrar ha min storlek. Det enda jag fick med mig hem var en katalog från Vagabond med underbara vårskor som jag nu sitter och suktar efter. Tog mig även till posten och hämtade ut mitt paket med kurslitteratur så nu är det bara till att börja läsa!

Träning snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback