Lång dag

Idag har det varit en väldigt lång dag. Gick hemifrån tio i nio imorse och kom hem ungefär halv elva på kvällen. Sitter nu nyduschad i mysig morgonrock och försöker minnas vad tiden gått åt till. Startade med introduktion på nationalekonomin vilken jag kom ungefär en kvart för sent till trots att jag borde haft gått om tid. Icke sa nicke, bussen var tio minuter sen vilket ledde till att jag missade tunnelbanan precis vilket i sin tur orsakade att jag missade bussen till universitetet med minsta möjliga marginal. Ingen vidare start på dagen!

Efter introduktion och matematikrepition mötte jag upp några vänner som börjat plugga på ekonomilinjen nu på vårterminen och sålde min stora men inte så älskade Kotler-bok. Härligt för plånboken och mitt bokhylleutrymme!

En annan kär vän (den andra Linda, jag har två som jag har känt nästan lika länge och som båda är nära vänner) har nyligen flyttat hemifrån och idag var jag bjuden på middag hos henne för att inspektera lägenheten och umgås lite. God mat (som jag lagade) och mycket trevligt var det! Lägenheten var superfin dessutom. Tyvärr blev jag tvungen att avvika tidigt för att åka vidare till nästa stopp, basketträning. Där möttes jag av den glada nyheten att Tina tagit körkort idag, GRATTIS!

Nu är jag äntligen hemma och ska strax krypa ner i sängen för några timmars välbehövd sömn innan det är dags för ännu en lång dag. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback