Problemens vara eller icke vara

På söndag ska vi åka med laget till Sundsvall för att spela match. Idag efter träningen utbröt en mindre diskussion om vad vi skulle se för film på bussresan. I-landsproblem eller vad? Vi kom inte ens fram till ett svar så knepigt var problemet.

Andra "problem" som jag ofta drabbas av:

Klädval - Garderoben är full men jag har absolut inget att ha på mig.
Känslorna när jag kanske missar favoritserien som jag längtat efter hela veckan.
Motiveringen "jag behöver faktiskt de här" när jag köper mina sjuttiotolfte par skor.
När jag står i valet och kvalet mellan chips, popcorn eller godis. Vad är jag sugen på?
Tigga skjuts till träningen för att jag är för lat för att gå till bussen.
Deppig över att jag fortfarande inte fått hem senste numret av Cosmopolitan!

Jag vet att det är löjligt men det här är sådant som jag drabbas av och bevittnar varje dag. Vad är det för värld vi lever i? Häromdagen var jag mer eller minrdre säker på att världen skulle gå under bara för att mina favoritjeans var i tvätten. Okej att jag överreagerade men en sådan sak kan faktiskt göra att allt känns hopplöst. Hur många blir inte helt sänkta bara för att de har en badhair-day? Hur kommer det sig, har vi helt enkelt brist på mer realistiska problem att lösa? Det tror jag knappast men jag vet med säkerhet att jag ställs inför sådana här bagateller dagligen och att de ofta uppfattas som livsavgörande. Men det kanske är det som är livets tjusning?! Att vi både måste brottas med verkligt kniviga situationer och så enkla frågor som vilken väska vi ska använda idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback