Läslust

Fast i växeln stort sett hela dagen och för tillfället är det riktigt lugnt här. Skönt på sätt och vis men tiden går så långsamt när det är få saker på schemat. Har all tid i världen att försöka roa mig på bästa vis. Hon jag vikarierar för tipsade om att ta med sig en bok att läsa för att slippa vara uttråkad. Och det har jag tänkt göra - men glömt varje dag hittills, klant!

Har en oläst Da vinci koden liggandes hemma, som bara väntar på att jag ska kasta mig över den, vilket har varit min plan ett tag nu. Men av någon konstig anledning kommer jag mig inte för att läsa den. Jag vet inte varför egentligen, de flesta tycker ju att den är jättebra. Kanske känner jag lite olust bara för att den blivit så extremt uppblåst i media och fått uppmärksamhet precis överallt. Det har blivit för mycket. Men jag måste läsa den innan jag ser filmen, så någon gång blir det väl av.

En bok som jag istället är väldigt sugen på att läsa är Asyl, uppföljaren till Gömda. Läste Gömda för massa år sedan och tyckte den var oerhört bra. Sedan har jag aldrig kommit mig för att läsa Asyl av någon oförklarlig anledning men blev påmind om den häromdagen och nu är det verkligen på tiden. Kanske kan köpa pocket-versionen idag efter jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback