Mycket picknick blev det

Vilken värme det var idag. Helt lovely! Jag och Linda (brunhåriga) tog oss till Riddersvik där vi lade oss på en solvarm klippa och hade det mysigt. Vi åt mat, läste tidningar, pratade och hör och häpna: Vi badade! Yes, årets första dopp är numera avklarat och årets andra med för den delen. Som kinkig badkruka är jag självklart mycket stolt över mig själv. Om sanningen ska fram så var det faktiskt så varmt att hade jag inte badat hade jag troligtvis smält bort, precis som mina youghurt-godisar gjorde.

Från en picknick till en annan. Framåt kvällningen åkte jag iväg och mötte upp syster Linda för brännboll med systerdotter Sandras klass. Brännbollen vanns med visst (stort) handikapp av barnlaget. Gott var det med mat och det kändes lättare att äta när värmen sjönk något i jämförelse med den tropiska hettan mitt på dagen. Jag överträffade för övrigt mina egna förväntningar när det kom till brännbollen, lyckades ju faktiskt slå ganska långt.

Hann även med att träffa j-a en stund innan han skulle arbeta så vi tittade på lite vm-fotboll, Italien-Ghana. Nu ska jag titta på Grey's anatomy - riktigt bra sjukhusserie - det gillar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback