Hur ska man shoppa?

Att gå på stan med min faster är något mycket speciellt, spännande och annorlunda. När jag i vanliga fall går i affärer tar jag det lugnt, känner, funderar och spanar. Med min faster är det precis tvärtom. Hon är hetsig, på hugget och förvisso effektiv. Jag har minnen från när jag som liten var i Tyskland med henne och hennes dotter och hon gick så snabbt att jag fick springa för att hänga med. Så var det ungefär idag, fast nu har jag längre ben så jag slapp småspringa hela tiden. Men lyckosamma var vi, då för länge sedan såväl som idag. Jag kom hem med en grön blus, en svart kortärmad kofta, ett par shorts, ett halsband och ett par underbara skor. Mycket trevligt! Men jag måste säga att jag föredrar mitt eget sätt att shoppa, det vill säga lugn och ro (och jag gillar att bara gå och titta också något min faster inte förstår sig på för fem öre.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback