Pareto-effektivitet och annat spännande

Mamma och Pappa firar 20-årig bröllopsdag idag och är därför ute och äter så för mig blir det nu en paus i pluggandet för att värma på rester från igår. Men det är inte så illa det heller, hade varit mycket jobbigare att behöva laga mat. Det har jag ju inte tid med nu när jag sitter djupt försjunken i spännande saker som Pareto-effektivitet, vinstmaximering vid monopol, Bertrand-oligopol och priselasticiteter. Jag förstår att ni knappt kan bärga er nyfikenhet så spännade låter det, inte sant?

Nog om plugg. På söndag har jag planerat in en shoppingrunda innan farmors födelsedagsfirande och dessutom ska jag försöka hinna med en klippning i helgen. Jag lider av tråkigt vinterhår just nu. Och tråkiga vinterkläder, kan det bli vår snart så man kan glida omkring i shorts, ballerinor och solglasögon?! Åh vad jag längtar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback