Pendeltåg

Jag hatar pendeltågstrafiken. Jag vet, hata är ett starkt ord men det är precis vad jag känner efter att imorse blivit utsatt för kaoset återigen. Cirka tio minusgrader, jag mår illa, har min skepparkavaj istället för dunjackan eftersom jag sovit hos j-a, har inte ätit frukost, hostar fortfarande. Och då behagar pendeltåget var försenat (plus att ett var inställt.) Jag höll på att avlida men envis som jag är så trängde jag mig på i en vagn och såg til att höja volymen på ipoden för att slippa omgivninges surrande. Och där mitt i trängseln när jag står pressad mot främlingar så kommer en sådan där låt som man bara blir så glad utav och jag kan inte låta bli att le för mig själv. Musiken made my day. Men det förändrar inte det faktum att jag hatar pendeltåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback