Tre vänner

Idag fyller en av mina äldsta (Vi har känt varandra i evigheter) vänner 20 år. Grattis Linda!

Jag och Linda lärde känna varandra när vi hamnade i samma lekisgrupp fem år gamla. Vi fann inte varandra riktigt då men var vänner och började i samma skola när det var dags för sånt. Sedan lekte vi lite av och till i några år som barn gör för att i fyran (tror jag) komma varandra riktigt nära och bli bästa vänner. Jag vet inte hur det gick till men en dag så var det bara vi. Vi blev ett litet gäng som i sexan/sjuan kom att bestå av fem tjejer som gjorde allt tillsammans. Åren gick (vi hade massor med skoj för oss) men i nian tappade vi en tjej. Hon genomgick en personlighetsförändring och trodde helt plötsligt att hon var bättre än alla andra och vi var inte längre värda att umgås med. Vi var inte så ledsna för det utan såg det mest som hennes förlust. På gymnasiet så spreds vi ut på fyra olika skolor lärde känna nya människor och ytterligare en tjej föll i från. Tråkigt men sant. Kvar blev jag, Linda och Linda. Och vad kan jag säga, även om vi inte ses så ofta så räknar jag dem till mina närmsta vänner. VI har upplevt så mycket, vi har växt upp tillsammans. Och jag hoppas att vår historia kommer bli mycket längre, att det här bara är början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback