En erfarenhet rikare

Imorse provade jag i sällskap av Anna på något nytt. Vi var och tittade på våra kära vänner Caroline och Mians hopptävling. Jag har aldrig varit intresserad av hästar eller hästsport över huvud taget men det var rätt roligt. Till att börja med förstod vi ingenting (eller jo, vi fattade ju att man ska över hindrena utan att riva), men allt eftersom tiden gick klarnade reglerna. Och när man förstår så är det ju alltid roligare. Det var dessutom väldigt roligt att se tjejerna på hästryggen, det hade jag inte gjort innan.

Eftersom jag var uppe tidigt tog jag mig hemma en välförtjänt vilostund i sängen till O.C. Och sedan har jag hör och häpna städat igenom garderoben så smått. Ingen totalutrensning men den är nu mer välstädat och sorterad än innan och redo för sommaren (om det nu blir någon sådan i år). Och framför allt har jag gjort något nödvändigt och behöver på så sätt inte ha dåligt samvete över att jag inte pluggat, helbra alltså!

Ikväll blir det troligen lugna puckar som gäller. En mini-tjejmiddag hos Mian står på dagordningen, troligtvis en mycket trevlig sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback