Sophia-dagen

Idag har jag namnsdag.

Helgen:

I lördags blev det barnkalas för hela slanten. Massor med gott att äta lyckades jag trycka i mig och sedan var jag faktiskt en ganska duglig lektant måste jag själv erkänna. Deltog i både Hela havet stormar, dansstopp och lyckades engagera alla i kull. Bra jobbat och alldeles slut var jag efteråt. Men det var bara hem och byta om för att sedan möta upp lite folk för middag på Friday's. Plus: God mat och trevligt sällskap. Minus: Dålig service, starka lampor och väldigt hög volym (och hemsk bas). Men allt som allt en lyckad kväll som avslutades med numera klassikern Rosa Pantern på L1.

Söndagen bjöd på fint väder och tur var väl det för trädäcksbygge stod på planeringen. För pappa och Staffans del alltså. Själv satt jag mest i en solstol och läste och tittade på medan de andra slet. Väldigt behagligt måste jag säga. När trädäcket var avklarat blev det grillning med HELA familjen. Supermysigt!

Eftersom jag har privilegiet att då och då är jag ledig så var jag även ledig idag, vilket j-aockså var. Det är inte särskilt ofta han är ledig så vi passade självklart på att spendera dagen tillsammans. Vi tog det lugnt och hade det mysigt. Och ikväll har jag haft träning. På fredag är det sm-dags så nu är det stor fokus på basket den här veckan. Dags att visa vad som krävs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback