Du finns alltid i mitt hjärta

Igår var Farmors begravning. Det var väldigt jobbigt och jag kände mig väldigt ledsen. Men det var samtidigt så vackert och prästens fina ord om Farmor stämde precis. Farmor var sådan att hon ville alla väl. Hon brydde sig om alla människor och hade en väldigt stark tro på Gud. I många år var hon aktiv inom sjukhuskyrkan i Danderyd och hon var omtyckt av alla, stora som små. Vi hade sådan oerhört fin kontakt och just därför känns det så svårt att behöva ta avsked. Det känns  så svårt att behöva acceptera att vi aldrig mer ska ses, aldrig mer prata, aldrig mer skratta tillsammans.



Farmor trodde alltid det bästa om oss alla. Hon gladdes när man hade något roligt att berätta och när jag tyckte att allt var hopplöst trodde hon fortfarande på mig, att jag kunde. Vi har alltid haft en speciell relation, jag och Farmor. Hon var en av de viktigaste personerna i mitt liv och jag saknar henne så fruktansvärt. Även om det är dumt så kändes det ju som att Farmor alltid skulle finnas vid min sida, och nu när hon inte längre finns här är tomheten så stor. Men jag vet att hon vakar över mig och jag hoppas att hon har det bra där hon är nu. 


Vila i frid Farmor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback