En rätt bra helg trots allt

Det blev ingen utgång i fredags. På väg till Lisa kom ledsamheten över mig. Helt plötsligt var jag bara jätteledsen och kände mig inte alls redo att gå ut. Tårarna rann hela vägen från Vällingby och väl hos Lisa fick jag gråta ut en stund. Tack gumman för att du är så snäll. Åkte hem till j-a efter ett tag och han tröstade mig rätt bra han med.

Tyvärr var han ju tvungen att jobba igår så jag åkte hem rätt tidigt och umgicks med systerdotter Sandra. VI spelade dataspel, ritade och pysslade. Så himla mysigt att hinna träffa Sandra lite, inte ofta vi har tid att göra sånt. Övertalade mamma och pappa att åka till Kista en sväng. Var ju hos optikern för ett tag sen och fick konstaterat synen blivit ännu lite sämre så det är dags för nya glasögon. Och det är en riktig djungel vill jag lova men hittade några par som jag gillade. Letandet fortsätter väl här i veckan.

Igår eftermiddag var jag som sagt bjuden på återträff hos min "gamla" dagmamma med alla dagbarn. Det var så himla roligt. Var riktigt rörande att träffa barndomsvännerna och dessutom alla på en gång. Berit, vår dagmamma hade verkligen lyckats med återträffen, alla utom en var där. Berit hade gjort jättefint, satt upp kollage från vår tid och fixat mat och fika. Det var så trevligt så och förhoppningsvis kommer vi ses igen alla dagbarn.

Nu sitter jag och pluggar lite medan j-a pysslar i sitt vardagsrum. Om en stund ska vi åka till Mio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback