I valet och kvalet

På måndag ska jag ha fattat ett avgörande beslut om min framtid. Jag måste bestämma vad jag vill välja för inriktning på mina framtida studier och alltså indirekt vad jag vill jobba med i framtiden. Visst, valet är inte livsavgörande, jag tror att oavsett vilken av de inriktningar jag funderar på att välja så kommer jag bli nöjd med min situation i slutändan. Men iallafall - det här är ett av de svårare beslut jag har ställts inför. Tidigare val, såsom gymnasieskola, att börja på ekonomilinjen, att sluta med basket har för mig inte varit så svåra att fatta. Gymnasievalet var enkelt, skolan hade bra rykte och låg nära. Jag har länge vetat att jag vill läsa ekonomi och att sluta med basket kom naturligt på något sätt. Det här är svårare och jag börjar få lite ångest. Vad ska jag välja? Och inte nog med att valet är svårt, när man väl har bestämt sig är det etthundraelva olika administratvia saker att tänka på för att söka på rätt sätt. Suck, finns det inget proffs man kan anlita?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback