Regnet tar ju aldrig slut

Men hej, nu har det regnat i hur många dagar som helst. Jag är trött på regn, var är alla fina höstdagar? Regn är bara bra när man har möjlighet att ligga inne under täcket hela dagen och mysa med pojkvännen. Och hur ofta har man det egentligen? Alldeles för sällan tycker jag! När man ha saker att uträtta som inte kan göras innan för husets väggar är regnet inte alls mysigt. Man blir blöt, ofräsch och håret klibbar. Blä säger jag, ge oss lite höstsol snarast!

Gårdagens matcher var inte de roligaste, tre av tre förluster och jag kunde ha varit gladare. Men inte mycket att göra åt ibland och idag är det ju nya tag som gäller. Igår kväll fick jag äntligen träffa älsklingen, han kom och mötte mig i hallen och så gick vi hela vägen hem i mörkret. Väl hemma tittade vi på Lost och gosade. Hade saknat honom jättemycket så det var skönt att få träffas lite.

Hittills idag har det blivit lite pluggande, träning och lunch. Nu väntar lite mer studier och sedan knatteträning. Det är så kallt här i huset nu att jag värmer mig med både tofflor, varm kofta och mängder av te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback