Stövlar - systerdotter - synfel

Det är fullt upp i skolan just nu. Men igår efter ett besök på idrottshögskolan tog jag och Julia en liten promenad in till stan. Svängde in som snabbast på Mixage och hittade två par superfina stövlar. Precis som jag vill ha dem, men kunde inte välja vilka som var mest jag så måste ta mig tillbaka i helgen. Bruna och underbara var dem iallafall, perfekta nu till hösten! Så det kanske blir lite shopping på lördag, är ute efter ett par mörkblåa jeans också.

Hämtade systerdotter Sandra på fritids igår. Komiskt att minst fyra andra barn undrade om jag var hennes mamma. Jo visst, jag är ju tillräckligt gammal för att ha en sjuårig dotter - barn har verkligen dålig uppfattning om ålder.

Måste försöka klämma in en synundersökning snarast. Synen har försämmrats markant senaste tiden, ser knappt vad som står på tavlan under föreläsningarna trots att vi inte sitter långt bak. Illa, men det skulle ju vara trevligt med nya glasögon å andra sidan. Ögonen mår inte så bra av att jag alltid har linser men jag trivs inte i mina nuvarande bågar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback