Favoriter

Såhär i höst- och vintertider så finns det knappast något bättre än att krypa upp i soffan med sin älskling och titta på tv. Film i all ära men tv-serier är helt klart min favorit. Det är på något sätt mycket trevligare och varar ju mycket längre. Här är de enligt mig bästa serierna:

Klassikerna: Vänner och Sex and the city
Många härliga timmar har spenderats framför dessa. Förr (flera år sedan) tittade jag och j-a jämt på Vänner och SATC är den bästa tjejserien ever. SATC och tacos hos Lisa är en höjdare.

Scrubs
Lätt den bästa komedi-serien. Zack Braff måste vara den mest störda personen i denna värld. Inte sällan är avsnitten dessutom riktigt sorgliga. Plus för att man slipper pålagda skratt.

Grey's anatomy
Underhållande på alla sätt och vis. Kan inte få nog av Yang (som är sjukt tävlingsinriktad), George (som är så oförarglig), Izzi (som är smått galen) och alla de andra. Många annorlunda karaktärer och stundtals helt absurda intriger. Men jag gillar det. Mycket.

House
Ni har väl förstått att jag gillar sjukhusserier. Det här är sjukhusseriernas sjukhusserie. Sjukare än så här blir det inte. Och bättre än Dr House blir det inte heller. Riktigt klurig. House är dessutom j-as favorit. Jag tror det är för att han skulle vilja vara lika knäpp (och smart) som Dr House.

Prison Break

Stundtals så spännande att jag får ont i magen. T-Bag är den ruskigaste människan jag sett någonsin. Tyckte att det tappade lite i slutet på förra säsongen men nu har det helt klart ryckt upp sig. Wentworth Miller är ju inte direkt ful heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback