Galet

Tiden går lite för fort för att jag ska hinna med som ni kanske märker. Snart är december månad här - julmånaden! Då är det tillåtet att dricka glögg, frossa i julbak, pynta så mycket man orkar och allt annat man vill göra. Kompisarna skrattar åt mig men jag är lite petig. Ingen jul i november hallå!? Fast måste medge att jag fuskar på några punkter, det har faktiskt blivit en saffransbulle, lite julmust och idag åt jag mina första pepparkakor också. Det är ju så svårt att låta bli när man blir påpackad julfeelings överallt.

Idag var jag uppe tidigt tidigt för att gå på Peak-utförsäljning med Madde och Julia. Aldrig mer säger jag bara. Visst fanns det fina grejer men folk blir ju som galna så fort det är rea. Alla förvandlas till vilda djur och sliter, knuffas och drar. Jag orkar bara inte med det och därför var allt jag kom hem med en mössa till pojkvännen. Men mitt sällskap shoppade desto mer.

Var totalt utmattade efter att ha härjat runt där så vi tog en lång frukost-lunch på Waynes Coffee, de har de absolut godaste baglarna (eller hur böjer man bagel, bagels?). Nackdelen är dock att de inte har någon laktosfri mjölk utan bara en läbbig soya-variant som skär sig med mitt te. Så därför har jag druckit vanlig mjölk vilket gör att jag nu sitter här med ont i magen och ångrar mig. Nästa gång får det bli te utan mjölk eller något annat att dricka helt enkelt. Blir lite irriterad när de inte har laktos-fri, det är ändå många som är intoleranta. Diskriminering tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback