40 timmar i veckan

På senaste seminariet var det några studenter som klagade över att vi har så mycket att läsa inför den stundande tentan om två veckor. Vår lärare suckade och sa att om vi pluggar våra 40 timmar i veckan så ska det inte vara något problem att hinna med allt och det har hon säkert rätt i. Men ärligt, vem pluggar 40 timmar i veckan? Kanske veckan innan tentan. Men annars? Aldrig. Herregud.

Vem kan koncentrera sig och läsa 8 timmar om dagen fem dagar i veckan? Ingen skulle jag gissa. Men om det finns någon därute som gör det så berätta hur ni klarar av det för jag förstår det inte. Idag har jag iallafall varit flitig och pluggat en hel del, sakrätt avseende lös egendom är avklarad och nu har jag tagit mig an fast egendom. Ni kan ju tänka er själva att något så spännande kan man ju bara inte slita sig från. Jag får se upp så att jag inte glömmer bort tiden och missa em-kvalet ikväll.

Hmm, ingen risk va!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback