Ålder

Idag fyller ännu en vän år - Caroline blir även hon 21 år gammal. Grattis gumman! Hur blir det med firandet?

Det här med ålder är ju för övrigt intressant. Eller ett hån kanske? Jag tycker själv inte att jag ser så liten ut, tycker väl att jag ser ut att vara ungefär så gammal som jag är, 21. Men gång på gång händer det att någon tror att jag är mycket yngre.

Exempel 1: Var på turnering i Esklistuna med knattarna i våras. Jag och Linda följer med kidsen på diskot där det även finns en övervåning för alla coacher. På väg upp blir vi stoppade av en gubbe (okej, han va kanske 35) som säger att bara coacher får vara där uppe. Hallå, ser vi ut att vara femton?

Exempel 2: Matchen ihelgen. På väg genom omklädningsrummet frågar laget som spelat innan oss (yngre lag) om vi är 91:or. Tack för den!

Exempel 3: Idag när jag kliver av bussen frågar två småkillar om jag går i Kunskapsskolan. FYI så är det en skola för årskurs 6-9. Tack igen!

De två första tillfällena kan jag ju alltid skylla på övriga i sällskapet. Men idag? Min slutsats är att småkillar har väldigt dålig koll helt enkelt. Men okej, det är inte alltid jag blir tagen för yngre. När jag precis börjat coacha mina knattar (för ett år sedan) så frågade de om jag var gift/hade barn. Inte så troligt kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback