Regn och bio

Herregud vad det har regnat idag, helt sjukt! Jag har blivit så dyngsur om fötterna att jag vet inte vad. Hoppas bara att det inte kommer någon elak förkylning smygandes nu för det har jag absolut inte tid med.

Men förrutom regnet och att jag hatar SL mer än någonsin så har det varit en himla bra dag. Men jag är inte alls förtjust i kollektivtrafiken. Igår köpte jag mig ett nytt busskort (som för övrigt inte fungerar i spärrarna ännu) och vad händer idag? Jo, pendeltågen går inte - inte alls! Okej med lite förseningar men att vända tågen i Sundbyberg - inte okej. Man kan ju tro att de då är lite snabba och smidiga och fixar ersättningsbussar för alla människor som ska till stan men icke. Vi fick snällt "söka andra resvägar" som de ropade ut i högtalarna. Tack för den!

Efter föreläsningen åt jag, Madde och Julia iallafall en jättegod lunch och sedan gick vi på bio. Vi såg Underbar och älskad av alla. Den va rätt rolig men jag mår lite dåligt av filmer där personerna är så ensamma och misslyckade. Men kul var den iallafall och klockrent slut! Har läst boken för evigheter sedan och slutet var det enda jag kom ihåg för det är så himla bra.

Dags att sova, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback