Hjälp

HJÄLP 1
Igår lämnade vi in vår uppsats (dock inte slutgiltiga versionen) och idag ägnar jag mig åt att läsa den uppsats som våra opponenter har skrivit. Hjälp säger jag. Har nog aldrig läst en text med så många meningsbyggnadsfel, stavfel och felaktiga ordval. Och sen när är det okej med särskrivning? Jag får ont i magen! Visserligen är det inte sådana saker som vi ska kommentera men det är helt omöjligt att läsa den här texten utan att störa sig på det. Att de sedan inte svarar på sin forskningsfråga, blandar egna åsikter och observationer och dessutom upprepar vissa saker tio gånger gör inte saken bättre. Meningen är inte att låta överlägsen för vår uppsats innehåller säkert massa fel den också men jag blev helt enkelt förvånad, man förväntar sig ju en viss kvalitet på en c-uppsats.


HJÄLP 2
När jag och Bamse tog vår morgonpromenad mötte vi en kvinna och dennes hund. Hunden var en jättesöt tik som Bamse (som aldrig är särskilt intresserad av andra hundar) fattade tycke för. Skoj tänkte jag först men ångrade mig ganska snabbt. Den här kvinnan ville nämligen aldrig sluta prata utan hon och hennes hund gick helt enkelt med oss på vår promenad. Det skulle kanske inte vara så konstigt om det inte vore för att Bamse är världens mest långsamma hund vilket brukar resultera i att alla går om oss på två sekunder. Men inte den här gången, utan där gick vi tillsammans med myrsteg hela promenaden och jag tvingades vara hundägartrevlig hela vägen (vilket jag inte är så där jättebra på). Kvinnan tjatade hela vägen om att det var så roligt att hennes Nini och Bamse var kompisar och nu skulle Nini minsann inte få leka med någon annan hund. Jag gick bredvid och smålog och undrade i mitt stilla sinne vad hon menade med att leka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback