Spårlöst försvunnen

Det har hänt något som gör mig jättearg. Min ipod är försvunnen och troligen stulen. Jag har letat överallt i hela lägenheten men kan inte hitta den någonstans. Tror dessvärre att någon har tagit den, troligen i torsdags. Jag vet att jag hade den på väg till universitetet då men sedan dess är den inte använd. Gissar att det skett antingen medan jag hade träning med kidsen, på tunnelbanan eller när jag var och shoppade på kvällen. Arg som sjutton är jag iallafall. Och väldigt ledsen. Den här veckan har varje resa med tunnelbanan varit hemsk, jag vill kunna stänga in mig i min egen värld.

Just därför har jag börjat titta på en ersättare till min älskling. Funderade först på en ny ipod men jag behöver faktiskt en ny mobil (min är från stenåldern) så då vore det ju klokt att slå två flugor i en smäll och köpa en värsting-mobil istället. Tyvärr känner jag mig ganska lost i mobildjungeln men jag vet en vän som byter mobil (nästan) lika ofta som vi andra byter underkläder  så jag får väl rådfråga henne. Eller ska jag köpa en ny ipod och fortsätta dras med min gamla hederliga telefon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback