God sak

Igår var jag hos Julia och pluggade. Hon hade bakat en mycket god äppelkaka som jag fick äta av, det gjorde mig glad! Nu måste jag komma på något gott att bjuda på när hon kommer hit nästa gång,jag  vill ju inte vara sämre liksom. Ska vi hålla på så här så slutar det nog med sjurätters innan uppsatsen är klar!

Vi tog även en promenad i Tyresö och då gick vi förbi en blodbuss. Jag har aldrig lämnat blod men tänkt flera gånger att jag borde göra det. Men som vanligt är det ju så svårt att få tummen ur. Julia har iallafall lämnat förut och tyckte att vi skulle göra det även igår. Sagt och gjort så klev vi in i bussen och jag registrerade mig som blodgivare. Fick dock bara ta blodprov igår och så skickar de det på tester för att se att jag är frisk. Nu är frågan bara hur jag ska klara av det här? Jag tyckte det var jobbigt igår när hon tog typ tre små rör - hur ska 4,5 dl gå? Men det är ju för en bra sak så jag får väl bita ihop!

Idag har jag haft sovmorgon, hur skönt som helst faktiskt. Har precis ätit frukost och ska hoppa in i duschen. Idag väntar läsning och städning så jag kan inte påstå att jag skyndar mig. Läser nog lite till i tidningen när jag tänker efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback