Fullt schema

Idag hade vi vår första lektion på tyskakursen jag och Julia ska läsa den här terminen. Det var ganska skoj även om grammtiken var lite ringrostig. Jag hoppas att det inte kommer vara alltför mycket fokus på just grammatik för det är ju inte det jag vill lära mig utan jag vill mest bli bättre på att våga prata. Sen bryr jag mig inte så mycket om jag säger fel på der, die, das och sånt. Nu har vi fått läxor till nästa vecka, känns som man är tillbaka på högstadiet.

Sedan var jag hos optikern idag och det gick väl på det stora hela bra. Mina ögon är inte riktigt krya men det är inget farligt så jag behövde inte oroa mig sa han. Ska antagligen köpa nya glasögon även om det inte var några jättestora korrigeringar som behövdes, ska bara hitta ett par bågar jag gillar först.

Hann dessutom med att träffa Anna och njuta av vår allra bästa favoritglass, Montis i Gallerian. Supersmarrigt och väldigt trevligt att träffa Anna. Och inte tog det slut där inte utan efter en snabb middag var det dags för sm i hallen. Inte mitt lag men några av mina spelare är med i U15-truppen (som j-a coachar). Det var en riktig rysare till match som tyvärr slutade med förlust, nya tag imorrn. Har en heldag med basket framför mig så nu kryper jag till kojs.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback