Bokmal

Så här i sommartider brukar jag passa på att sluka böcker i massor. Det är kul att passa på att läsa skönlitteratur när man för en gång skull slipper tung kurslitteratur. Det lär jag väl i och för sig inte läsa allt för mycket av alls i framtiden men iallafall. Så hittills har jag i sommar hunnit läsa tre och en halv bok.

Sommardöden av Mons Kallentoft var den första som lästes och den var helt okej. Spännande och lite obehaglig. Efter det tog jag mig an Människohamn av John Ajvide Lindqvist vilket skulle vara en rysare. Jag är egentligen inte alls en rysartjej utan en riktig fegis. Trots det tyckte jag att den här boken verkade spännande och jag kunde inte låta bli att köpa den. Den började riktigt bra men historien blev tyvärr en besvikelse då det rörde sig om en övernaturlig historia vilket inte riktigt är min grej. Utan det övernaturliga hade den nog varit bättre. Efter dessa två valde jag en bok av en av mina favoriter, Håkan Nesser och närmare bestämt boken Barins triangel. Jag gillade den verkigen även om den var lite konstig. Håkan Nesser skriver väldigt bra och de tre historier som den här boken bestod av hade alla förmågan att fånga en totalt.

Nu befinner jag mig drygt halvvägs in i boken Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay, som handlar om VeldHiv då tunsentals judar i Paris arresterades. Jag började i förrgår och boken är så bra att jag knappt kan lägga den i från mig. Redan när jag var liten slukade jag böcker om andra världskriget och nu känner jag ett sug efter fler böcker på samma tema.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback